Proena

Proena

blog o zakupach w sieci

Jak reagują sprzedawcy na nasze reklamacje?

z12

Kupujący nie lubią ich składać, ale czasami muszą. Sprzedawcy nie lubią ich przyjmować, ale jest to ich obowiązkiem. Mowa o reklamacjach. Z jakimi reakcjami najczęściej spotykają się konsumenci, kiedy reklamują produkt?

z33Całkowity brak reakcji. Na szczęście z takim podejściem spotkać się można stosunkowo rzadko. Żadna rzetelna, szanująca klienta i swój własny wizerunek marka nie pozwala sobie na takie zaniechania. Prawnym obowiązkiem sprzedającego jest ustosunkowanie się do reklamacji w ciągu dwóch tygodni od jej złożenia. Jeśli w tym terminie nie otrzymamy żadnej odpowiedzi, oznacza to, że nasza reklamacja była zasadna. Jeśli dalej sprzedawca nie będzie chciał wymienić nam towaru ani oddać pieniędzy, możemy wejść na drogę sądową.

Uczciwa wymiana towaru na nowy albo zwrot pieniędzy. Takiego podejścia oczekuje klient i na szczęście w większości przypadków taka praktyka jest stosowana. Niektóre firmy próbują jeszcze mocniej zrehabilitować szkodę klienta, proponując mu nie tylko zwrot kosztów albo taki sam towar, ale towar lepszy bądź atrakcyjny bonus.

Reakcje negatywne, czyli odmowy przyjęcia reklamacji – niestety również się zdarzają. Co więcej, niekiedy połączone są one z pogróżkami kierowanymi w stronę pokrzywdzonego klienta. Jest to podejście kompletnie nieodpowiedzialne, nie tylko ze względu na aspekt prawny, ale także na negatywny wizerunek, na jaki dana firma w ten sposób się skazuje.